Návodů, jak správnÄ› spoÄÃtat cenu produktu Äi služby, existujà mraky. Na internetu byste nemusela dlouho hledat. My vám nynà vÅ¡e pÅ™ehlednÄ› shrneme a dáme i pár tipů navÃc. Ženy, zaÄÃnajÃcà podnikatelky, to mohou mÃt těžké, protože do stanovenà ceny Äasto promÃtnou i vlastnà sebehodnotu. Ale o tom si povÃme pozdÄ›ji.Â
VezmÄ›te si tedy papÃr a tužku a piÅ¡te:
1) SpoÄÃtejte si samotný náklad vaÅ¡eho produktu (napÅ™Ãklad budete prodávat náramky z minerálů, Äili korálky + elastická nit + lepidlo + pytlÃÄek nebo krabiÄka).
2) PÅ™iÄtÄ›te doprovodný náklad jako napÅ™Ãklad elektrickou energii.
3) Do ceny produktu pÅ™iÄtÄ›te náklady na poÅ™Ãzenà nezbytných nástrojů (napÅ™Ãklad Å¡ijete dÄ›tské obleÄenÃ, tak Å¡icà stroj).
4) Oceňte svou práci. Pokud si chcete podnikánÃm vydÄ›lávat, opravdu nemůžete pracovat za materiál. Na kolik si cenÃte svého Äasu a své práce? Je to 100KÄ za hodinu nebo 500KÄ za hodinu?Â
Pozor: jak bylo psáno výše, ženy s nÃzkým sebevÄ›domÃm si Äasto neumà ocenit svoji práci. Dejte si na to pozor.
5) Prozkoumejte konkurenci. Chcete poskytovat finanÄnà poradenstvÃ. A tak se také kouknÄ›te, jaké ceny má konkurence. ZÃskáte tak docela jasnou pÅ™edstavu, jaká cena by vám mÄ›la plus minus vyjÃt.
6) OdpovÄ›zte si, kolik si mÄ›sÃÄnÄ› chcete/musÃte vydÄ›lat. NapÅ™Ãklad chcete být masérka. Jednu masáž mÃt za 1 000KÄ a mÄ›sÃÄnÄ› si vydÄ›lat 30 000KÄ. Zvládnete tedy uskuteÄnit 30 masážà za mÄ›sÃc? Podle této jednoduché rovnice, můžete svoji cenu potom také upravit nebo hledat dalÅ¡Ã cesty odbytu zbožà Äi služby.
7) Prozkoumejte, jaká je vaÅ¡e cÃlová skupina. Zaměřujete se na seniory, kteřà se snažà uÅ¡etÅ™it nebo je vaÅ¡e cÃlová skupina z dobÅ™e placeného oboru?
Pozor: pÅ™ÃliÅ¡ levný produkt nebo služba je podezÅ™elá. A pokud si na zaÄátek stanovÃte opravdu minimálnà cenu, hodnÄ› těžko se vám pak bude zvedat.
DržÃme palce k nalezenà optimálnà ceny.