Víte, jak výhodně nakupovat na Internetu? Zákazník je v online prostředí virtuálního světa vždy ve výhodnější pozici vůči prodejcům, a víte proč? Má totiž v rukou nástroje, jako je email marketing, anebo další oblíbený pomocník zvaný zbožové vyhledávače a srovnávače. Využít zbožových srovnávačů je natolik zásadní, že to pak mění celou strategii nákupu. Můžeme si jako modelový příklad nyní představit rodinu, která se rozhodla koupit řekněme nový nábytek do dětského pokoje. Jedná se o psací stůl, postel, šatní skříň a noční stolek. Nabídka by měla být pokud možno v jednotném stylu, tedy všechny kusy nábytku například z borového masivu.
Zalistujete ve webovém vyhledávači a ten vám vyhodnotí nějaké výsledky. Prolistujete jimi a jakmile objevíte to, co vám vyhovuje, označíte si typ výrobků a výrobce, tedy přesný název zboží včetně kódového označení od výrobce, a vložíte je do cenového srovnávače, který vám nalezne všechny prodejce s aktuální nabídkou cen. Dobré srovnávače vám tu zmíní i cenu dopravy, a možná se i dočkáme srovnávačů, které nezapočítávají pouze nejlevnější dopravu na poštu či do skladu přepravní služby, ale přímo do domácnosti, což je zrovna v případě nábytku klíčové. Nábytek si většinou necháváme dopravit až domů, aniž bychom jej museli ještě na vlastní náklady přepravovat odněkud z druhé ruky.
Největší předností cenových srovnávačů je fakt, že vám vyhledají více subjektů, a můžete mít i štěstí na aktuální slevové akce, slevy na dopravu, výprodeje zboží atd. Prostě se klidně může stát, že máte spadeno na chladničku s mrazákem, jste již smířeni, že za ni zaplatíte deset tisíc korun, a zbožový srovnávač vám objeví prodejce, který ji má zrovna na akci o dva tisíce korun levnější. Využívat srovnávačů cen se zkrátka vyplácí, a to nejen u chladniček a nábytku, ale i u relativně drobných a levných nákupů.